'
Temat dniaDroga w Słomce od jutra zamknięta ! Powiat BocheńskiZostań Superortografem Powiatu! Województwo MałopolskieUwaga Cykliści! Gravel Karp Adventure w Osieku
Powiat BocheńskiRozstrzygnięcie konkursu dla NGO w zakresie kultury, sportu i turystyki

Uczestnicy projektu "English Teaching" oglądali PL Balice i kolekcję rowerówDrukuj

Podróż rozpoczęliśmy wczesnym rankiem i ze wspaniałą pogodą. Podczas jazdy będąc w doskonałych humorach śpiewaliśmy nasz hymn klubu rowerowego „Nine milion bicycles in...”. Po przybyciu na lotnisko od razu poczuliśmy się jak prawdziwi podróżujący. Pani Karolina, nasza przewodniczka po lotnisku zabrała nas na miejsce odprawy bagażowej (check-in). Tam wspólnie jako posiadacze „boarding pass” lotu do Warszawy mogliśmy się na własnej skórze przekonać się jak wygląda prawdziwa odprawa i jakie są losy naszego bagażu na lotnisku. Następnie każdy z nas uczył się odczytywać tablice informacyjne odlotów i przylotów samolotów. W drodze na miejsce gdzie odbywają się kontrole bezpieczeństwa udało się nam zwiedzić nowo powstałą kaplicę.

Przy bramkach gdzie odbywa się kontrola bezpieczeństwa zostaliśmy poinformowani o procedurach i zasadach bezpieczeństwa przewożenia różnych towarów. Jako prawdziwi pasażerowie przeszliśmy również kontrolę za pomocą wykrywacza metali ( X-ray). Udało się nam wsiąść do pociągu, który kursuje na trasie Kraków Dworzec Główny -Lotnisko w Balicach. Na zakończenie naszej wizyty mogliśmy się zapoznać z alfabetem fonetycznym ICAO znany również jako Alfabet fonetyczny NATO, który jest najbardziej rozpowszechnionym systemem literowania wyrazów w pewnych specyficznych zastosowaniach, np. w lotnictwie podczas prowadzenia komunikacji radiowej, gdzie każdej literze alfabetu odpowiada ustalone słowo. Ostatnim elementem naszego zwiedzania był konkurs literowania przy użyciu nowo poznanego  alfabetu. Najbardziej aktywni uczestnicy otrzymali fajne nagrody a wszyscy uczestnicy małe pamiątki z lotniska.

Po tak fascynującej podróży udaliśmy się do hotelu „Hilton” naprzeciwko lotniska gdzie w jednej z sal konferencyjnych odbyła się lekcja tematyczna z j. angielskiego „ Na lotnisku”. W trakcie ciekawych zajęć uczyliśmy się praktycznie wykorzystywać zwroty z j .angielskiego w trakcie odprawy, ćwiczyliśmy słownictwo oraz oglądaliśmy krótkie filmiki instruktażowe  z samolotu. Oglądaliśmy  również zabawny filmik obrazujący krótka historię powstania samolotu ii lotnictwa. Po tak intensywnym zwiedzaniu wszyscy chętnie udaliśmy się do centrum handlowego "Bonarka" na pyszny obiad.

W drodze powrotnej nasz szkolny klub rowerowy odwiedził niezwykłe prywatne muzeum rowerów w Wieliczce. Na terenie prywatnej posesji  Pan Czesław Wesołowski pasjonat motocyklizmu od ponad 40 lat zgromadził niesamowitą kolekcje rowerów, motorowerów, dzwonków, lamp karbidowych innych akcesoriów rowerowych. Kolekcja składa się  z ponad  400 eksponatów i około 3000 akcesoriów. Wśród eksponatów można zobaczyć rowery z kołami na drewnianych obręczach. W zbiorach znajdują się rowery z lat 1877-1950, które posiadają ciekawe rozwiązania techniczne ( przekładnie łańcuchowe, przekładnie biegowe, wał Kardana) o których z pasja opowiadał właściciel.